Foutmelding bij exporteren prestaties
4 berichten • Pagina 1 van 1
Foutmelding bij exporteren prestaties
Ik krijg een aantal foutmeldingen, namelijk:
Opstarten:
Preview (bij Exporteren Prestaties, stap 2, knop Preview):
Is een crash van het programma (niet een opgevangen foutmelding).
Exporteren prestaties (van stap 2 naar stap 3, na het bevestigingscherm van definitief):
Wij maken gebruik van een Citrix omgeving. Bij het opstarten van OS-entry (1e keer op een dag) moet ik de datamap weer instellen. Die staat wel op een directory waar ik schrijfrechten voor heb. Ik kan cliënten en prestaties prima toevoegen, maar krijg er geen "digitaal bestand" uit. Ik heb al even zitten kijken bij EPExpress meldingen en daar viel mijn oog op melding over de rapportage tool (SQL Reports). Dat er een andere versie geïnstalleerd diende te worden. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Opstarten:
Melding: Fout bij laden gegevens. Originele foutmelding: EI standaarden directory EI Standaarden bestaat niet.
Assembly: OSentry, Version=1.0.0.19, Culture=neutral, PublicKeyToken=7fc5136c7b4bdecb
Versie: 1.0.0.19
Tijdstip: 28-06-2010 10:33
Exceptie: System.Exception
Exceptie melding: EI standaarden directory EI Standaarden bestaat niet.
Stacktrace:
at #Nc.#1c.#lr(#8 context, #Dc systeemData)
at #id.#zd.#0s()
Inner exceptie: SmartAssembly.SmartExceptionsCore.UnhandledException
Inner exceptie melding: SmartExceptionsCore.UnhandledException @ 2525, offset:490
Stacktrace: (en dan niks meer)
Preview (bij Exporteren Prestaties, stap 2, knop Preview):
Object reference not set to an instance of an object.
Is een crash van het programma (niet een opgevangen foutmelding).
Exporteren prestaties (van stap 2 naar stap 3, na het bevestigingscherm van definitief):
Melding: Fout bij declararen. Originele foutmelding: Object reference not set to an instance of an object.
Assembly: OSentry, Version=1.0.0.19, Culture=neutral, PublicKeyToken=7fc5136c7b4bdecb
Versie: 1.0.0.19
Tijdstip: 28-06-2010 10:31
Exceptie: System.NullReferenceException
Exceptie melding: Object reference not set to an instance of an object.
Stacktrace:
at #Nc.#Mc.#Tq(#8 context, IList`1 declaraties, #Dc systeemData)
at #id.#Ad.#at(Int32 step)
Inner exceptie melding: SmartExceptionsCore.UnhandledException @ 2141, offset:35
Stacktrace:
Inner exceptie melding: SmartExceptionsCore.UnhandledException @ 2016, offset:51
Stacktrace:
Inner exceptie melding: SmartExceptionsCore.UnhandledException @ 2456, offset:517
Stacktrace:
Wij maken gebruik van een Citrix omgeving. Bij het opstarten van OS-entry (1e keer op een dag) moet ik de datamap weer instellen. Die staat wel op een directory waar ik schrijfrechten voor heb. Ik kan cliënten en prestaties prima toevoegen, maar krijg er geen "digitaal bestand" uit. Ik heb al even zitten kijken bij EPExpress meldingen en daar viel mijn oog op melding over de rapportage tool (SQL Reports). Dat er een andere versie geïnstalleerd diende te worden. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
- Auke Jager
Re: Foutmelding bij exporteren prestaties
Beste Auke,
Dit heeft te maken met de rechten tussen OS-entry en Citrix.
"bij EPExpress meldingen en daar viel mijn oog op melding over de rapportage tool (SQL Reports). Dat er een andere versie geïnstalleerd diende te worden. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?" ==> beide programma's zijn qua architectuur totaal anders.
We komen hier later op terug
Dit heeft te maken met de rechten tussen OS-entry en Citrix.
"bij EPExpress meldingen en daar viel mijn oog op melding over de rapportage tool (SQL Reports). Dat er een andere versie geïnstalleerd diende te worden. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?" ==> beide programma's zijn qua architectuur totaal anders.
We komen hier later op terug
André de Wit
Promeetec BV
Software & Declaratieservice
Promeetec BV
- Andre
Beste André,
Wij hebben het met Citrix al opgelost. Het programma werkt nu wel en we krijgen er de benodige bestanden uit. Waarschijnlijk heeft ICT wat aangepast na de herinstallatie (qua rechten) waardoor het nu wel voor alle gebruikers werkt.
Bedankt in ieder geval voor de support!
Wij hebben het met Citrix al opgelost. Het programma werkt nu wel en we krijgen er de benodige bestanden uit. Waarschijnlijk heeft ICT wat aangepast na de herinstallatie (qua rechten) waardoor het nu wel voor alle gebruikers werkt.
Bedankt in ieder geval voor de support!
- Auke Jager
Dag Auke,
De volgende foutmelding:
Betekent dat OS-entry de directory "EI Standaarden" niet kan vinden. Deze wordt bij de applicatie geïnstalleerd. De applicatie vindt de directory alleen als de huidige directory (working directory) van de applicatie, dezelfde directory is als waar de applicatie geïnstalleerd is. Standaard zullen bij de installatie snelkoppelingen worden aangemaakt waarbij de working directory correct is ingesteld (in het Nederlands de "Beginnen in" eigenschap van de snelkoppeling). Sommige gebruikers willen zelf snelkoppelingen maken, maar wanneer de working directory niet wordt ingevuld zal de bovengenoemde fout optreden.
Met vriendelijke groet,
De volgende foutmelding:
Melding: Fout bij laden gegevens. Originele foutmelding: EI standaarden directory EI Standaarden bestaat niet.
Betekent dat OS-entry de directory "EI Standaarden" niet kan vinden. Deze wordt bij de applicatie geïnstalleerd. De applicatie vindt de directory alleen als de huidige directory (working directory) van de applicatie, dezelfde directory is als waar de applicatie geïnstalleerd is. Standaard zullen bij de installatie snelkoppelingen worden aangemaakt waarbij de working directory correct is ingesteld (in het Nederlands de "Beginnen in" eigenschap van de snelkoppeling). Sommige gebruikers willen zelf snelkoppelingen maken, maar wanneer de working directory niet wordt ingevuld zal de bovengenoemde fout optreden.
Met vriendelijke groet,
Wout de Zeeuw
Promeetec BV
Promeetec BV
- wdezeeuw
4 berichten • Pagina 1 van 1