LVE - eisen t.a.v. codeboek i.r.t. EPexpress
9 berichten • Pagina 1 van 1
LVE - eisen t.a.v. codeboek i.r.t. EPexpress
Dag mede gebruikers van EPexpres,
We gebruiken EPexpress nu alweer een jaar, naar alle tevredenheid. Het is een eenvoudig programmaatje, maar het voldoet prima. Bovendien is het gratis. Daar lijkt nu echter een einde aan te komen voor de leden van het LVE. Het LVE heeft namelijk besloten dat het codeboek binnenkort niet meer mag worden aangeleverd in EXCEL. Ze hebben afspraken gemaakt me de leveranciers van softwarefabrikanten dat de gegevens met hun software digitaal moet worden aangeleverd. Bij die fabrikanten wordt Promeetec niet genoemd. Het lijkt er op dat de LVE-ers gedwongen worden om nu dure software te gaan aanschaffen met dure jaarlijkse updates alleen om het codeboek te kunnen aanleveren op een manier die het LVE graag wil. Dit lijkt me de dood voor EPexpress, want het heeft weinig zin om twee declaratieprogramma's naast elkaar te hebben.
Ik ben zeer benieuwd hoeveel eerstelijnspsychologen lid zijn van het LVE en gebruik maken van EPexpress en wat jullie mening is over dit onderwerp.
Rob
We gebruiken EPexpress nu alweer een jaar, naar alle tevredenheid. Het is een eenvoudig programmaatje, maar het voldoet prima. Bovendien is het gratis. Daar lijkt nu echter een einde aan te komen voor de leden van het LVE. Het LVE heeft namelijk besloten dat het codeboek binnenkort niet meer mag worden aangeleverd in EXCEL. Ze hebben afspraken gemaakt me de leveranciers van softwarefabrikanten dat de gegevens met hun software digitaal moet worden aangeleverd. Bij die fabrikanten wordt Promeetec niet genoemd. Het lijkt er op dat de LVE-ers gedwongen worden om nu dure software te gaan aanschaffen met dure jaarlijkse updates alleen om het codeboek te kunnen aanleveren op een manier die het LVE graag wil. Dit lijkt me de dood voor EPexpress, want het heeft weinig zin om twee declaratieprogramma's naast elkaar te hebben.
Ik ben zeer benieuwd hoeveel eerstelijnspsychologen lid zijn van het LVE en gebruik maken van EPexpress en wat jullie mening is over dit onderwerp.
Rob
- Jacqueline
Re: LVE - eisen t.a.v. codeboek i.r.t. EPexpress
Jullie zijn toch zelf het LVE. Je laat je dit toch niet door de strot duwen. LVE sponserst blijkbaar indirect die softwareclubs, of wordt zelf gesponsort. Ik zou het mordicus wijgeren en de gegevens helemaal niet meer aanleveren. Dan schieten ze zichzelf in de voet.
Dit is weer zo'n mooi voorbeeld waarbij de club belangrijker wil worden dan zijn leden! Massaal boycotten zou ik zeggen!
Dit is weer zo'n mooi voorbeeld waarbij de club belangrijker wil worden dan zijn leden! Massaal boycotten zou ik zeggen!
- VanderHeijden
Klaarblijkelijk zijn er te weinig collega's actief op dit forum om een goed beeld te vormen van de mening van de gebruikers van EPexpress.
Het zou wel handig zijn om te weten hoeveel gebruikers er zijn van EPexpress en hoeveel daarvan Eerstelijnspsycholoog zijn.
Het zou wel handig zijn om te weten hoeveel gebruikers er zijn van EPexpress en hoeveel daarvan Eerstelijnspsycholoog zijn.
- Jacqueline
We hebben de aantal ELP's nooit geteld, maar er zijn er zeker paar honderd. Dat kan ik sowieso herleiden uit de nieuwsbrief adressenlijst en helpdesk vragen. Dat Promeetec niet wordt genoemd door het LVE is logisch. Epexpress is beschikbaar gesteld door de deelnemende zorgverzekeraars met het doel om elke ELP-er in staat te stellen, minimaal te kunnen declareren conform de vastgestelde Vektis standaard voor ELP. De vereisten vanuit het LVE om vanuit haar leden specifieke informatie te leveren is (zoals ik aanneem) een afspraak vanuit haar eigen vereniging van leden.
André de Wit
Promeetec BV
Software & Declaratieservice
Promeetec BV
- Andre
Het LVE heeft bij monde van Piet J. Feenstra (LVE ICT-coördinator) toegezegd dat de invoer via Excel mogelijk blijft...
Citaat van dhr Feenstra:
"Blijkbaar zijn we niet voldoende duidelijk geweest in de nieuwsbrieven
01/2009 en 02/2009 gezien jouw reactie. We dachten met de tekst onder de
kopjes respectievelijk "werkblad weg?" en "Werkblad voor het codeboek?"
duidelijk aangegeven te hebben dat het werkblad beschikbaar blijft en je ook
niet “gedwongen” wordt om een ander softwarepakket aan te schaffen."
We gaan dus lekker door met EPexpress
Citaat van dhr Feenstra:
"Blijkbaar zijn we niet voldoende duidelijk geweest in de nieuwsbrieven
01/2009 en 02/2009 gezien jouw reactie. We dachten met de tekst onder de
kopjes respectievelijk "werkblad weg?" en "Werkblad voor het codeboek?"
duidelijk aangegeven te hebben dat het werkblad beschikbaar blijft en je ook
niet “gedwongen” wordt om een ander softwarepakket aan te schaffen."
We gaan dus lekker door met EPexpress
- Jacqueline
Onlangs heb ik vernomen dat het te zijner tijd toch verplicht wordt om zo'n softwarepakket aan te schaffen.
Ter bevestiging heb ik nog even contact opgenomen met de heer Feenstra. Nu geeft hij het volgende aan.
"Vooralsnog blijft de mogelijkheid bestaan om het codeboek als werkblad op te sturen."
Hoop niet dat we straks EP Express niet meer kunnen gebruiken want het bevalt inderdaad uitstekend. Het is eenvoudig en ik heb anderen toch wel horen klagen over diverse andere softwarepakketten.
Overigens noteren we in het codeboek tegenwoordig ook gegevens van de diverse zorgverzekeringen zoals hun uzovi code en het pakket dat cliënten hebben. Dit zou op verzoek van de zorgverzekeringen zijn. Kennelijk hebben de zorgverzekeringen toch een belang bij het codeboek van de zorgverleners die aangesloten zijn bij de LVE. Zou het daarom niet te bespreken zijn met de zorgverzekeraars dat de mogelijkheid voor het invullen en indienen van het codeboek ook via EP express mogelijk gemaakt kan worden?
Ter bevestiging heb ik nog even contact opgenomen met de heer Feenstra. Nu geeft hij het volgende aan.
"Vooralsnog blijft de mogelijkheid bestaan om het codeboek als werkblad op te sturen."
Hoop niet dat we straks EP Express niet meer kunnen gebruiken want het bevalt inderdaad uitstekend. Het is eenvoudig en ik heb anderen toch wel horen klagen over diverse andere softwarepakketten.
Overigens noteren we in het codeboek tegenwoordig ook gegevens van de diverse zorgverzekeringen zoals hun uzovi code en het pakket dat cliënten hebben. Dit zou op verzoek van de zorgverzekeringen zijn. Kennelijk hebben de zorgverzekeringen toch een belang bij het codeboek van de zorgverleners die aangesloten zijn bij de LVE. Zou het daarom niet te bespreken zijn met de zorgverzekeraars dat de mogelijkheid voor het invullen en indienen van het codeboek ook via EP express mogelijk gemaakt kan worden?
- abc
Beste Abc,
Fijn om te horen dat de dagelijkse declaratieprocessen goed verlopen met Epexpress.
Rondom het codeboek is toch LVE en de zorgverzekeraars aan zet. Uiteraard kunnen we het implementeren in Epexpress.
Maar op eigen initiatief mag Promeetec in Epexpress niet zomaar functionaliteiten toevoegen. De tweede vraag is dan ook wie deze extra functionalteit gaat betalen LVE, Zorgverzekeraars, Gebruikers Epexpress of een combiatie.
Vorig jaar is een inventaristatie geweest vanuit het LVE, waaruit blijkt dat er slechts een klein gedeelte van haar Leden Epexpress gebruiken. Daaruit heeft LVE besloten om geen verdere acties op te pakken.
Fijn om te horen dat de dagelijkse declaratieprocessen goed verlopen met Epexpress.
Rondom het codeboek is toch LVE en de zorgverzekeraars aan zet. Uiteraard kunnen we het implementeren in Epexpress.
Maar op eigen initiatief mag Promeetec in Epexpress niet zomaar functionaliteiten toevoegen. De tweede vraag is dan ook wie deze extra functionalteit gaat betalen LVE, Zorgverzekeraars, Gebruikers Epexpress of een combiatie.
Vorig jaar is een inventaristatie geweest vanuit het LVE, waaruit blijkt dat er slechts een klein gedeelte van haar Leden Epexpress gebruiken. Daaruit heeft LVE besloten om geen verdere acties op te pakken.
André de Wit
Promeetec BV
Promeetec BV
- Andre
Beste Alle,
Van Piet Feenstra (LVE ICT-coordinator) heb ik net de volgende reactie ontvangen:
"De opmerking dat een toevoeging aan het codeboek op verzoek van de verzekeraars is, is onjuist. De LVE gebruikt dat voor haar beleid. Maak dit graag duidelijk.
Zoals je weet hebben we vorig jaar al dat punt over uitbreiding van EPexpress al aangekaart, met als conclusie EPexpress blijft een declaratieprogramma."
Van Piet Feenstra (LVE ICT-coordinator) heb ik net de volgende reactie ontvangen:
"De opmerking dat een toevoeging aan het codeboek op verzoek van de verzekeraars is, is onjuist. De LVE gebruikt dat voor haar beleid. Maak dit graag duidelijk.
Zoals je weet hebben we vorig jaar al dat punt over uitbreiding van EPexpress al aangekaart, met als conclusie EPexpress blijft een declaratieprogramma."
André de Wit
Promeetec BV
Promeetec BV
- Andre
Ik vind dat de heer Feenstra wel een hele grooote broek aantrekt. Hij doet net of hij kan bepalen wat de functionaliteit van EPExpress is!!! De vezekeraars zijn verantwoordelijk voor die functionaliteit en niet HIJ. Als de verzekeraars belang hechten aan de info uit het LVE codeboek, wat ze dus overduidelijk doen, vind ik dat Promeetec een gesprek met de verzekeraars over dit onderwerp moeten openen. Verzekeraars hechten belang aan electronische declaraties en aan juiste informatie. Daarnaast claimen ze dat ze het beste voor hebben met de zorgverleners. Het lijkt mij dus niet zo moeilijk om budget bij hen weg te halen voor deze summiere uitbreiding. Daar staat de LVE volledig buiten. Ik zal me nooit door de LVE laten dwingen naar een andere provider te gaan; als EPExpress op enig moment niet meer zou voldoen, ga ik papieren nota's naar de clienten sturen en sluit ik geen contract meer met de verzekeraars af.
- VanderHeijden
9 berichten • Pagina 1 van 1
Keer terug naar EPexpress (ELP)